Prowadząc sklep zaopatrujący okolicznych klientów w artykuły żywnościowe niezbędnym jest posiadanie adekwatnych, co do potrzeb oraz wymogów sanitarnych sprzętów chłodniczych. Nie ma tutaj znaczenia czy sklep rozmiarami dorównuje hipermarketowym molochom czy stanowi osiedlowy, lokalny sklepik. Urządzenia chłodnicze, jako wyposażenie sklepu to nie tylko praktyczne dopełnienie – to wymóg. Bez tego rodzaju sprzętów sprzedający sami ograniczają sobie możliwości zarobkowe oraz narażają się na niespodziewane wizyty inspekcji sanitarnych (które trwonią czas i potrafią generować bardzo duże koszty związane z potencjalnymi karami ustawowymi).

urządzenia chłodnicze

Nowe kontra stare

Na rynku bez większych problemów można dostać nowe witryny chłodnicze, urządzenia chłodnicze w postaci regałów zamkniętych oraz ogólne zróżnicowane wyposażenie sklepu. Wielu kupujących decyduje się często na rozwiązania już używane, zamortyzowane lub po prostu z drugiej ręki. Sprawa jest tutaj dyskusyjna. Wiadomo koszty początkowe wiążące się z wyposażeniem sklepu mogą być całkiem spore, biorąc pod uwagę, że nowe witryny oraz urządzenia chłodnicze potrafią uplasować się na pułapie kilku tysięcy złotych. Ich analogicznie używane odpowiedniki mają bardziej zeskalowaną cenę. Koszt nie powinien jednak stanowić jedynego kryterium przy wyborze. W przypadku urządzeń chłodniczych wchodzących w skład wyposażenia każdego sklepu nadrzędnym wyznacznikiem jest jakość. Urządzenia te mają wydajnie służyć zachowaniu zdatności do spożycia produktów żywnościowych. Niedopilnowanie tej kwestii powoduje szybkie straty na samym towarze, który w skutek złego przechowywania szybciej się marnuje generując koszty. Chwilowa oszczędność nie jest tutaj wskazana. Zainwestowanie dodatkowych funduszy w nowe warianty maszyn chłodzących z pewnością przyniesie większe długofalowe zyski, chociażby przez fakt, że maszyna będzie znajdowała się na gwarancji, a jej okres przydatności i funkcjonalności będzie się dopiero zaczynał. Stare maszyny mają tendencje do psucia się, a sytuacje, kiedy po zakupie należy maszynę zapakować i odwiedzić najbliższy serwis nie należą do rzadkości.

Wyposażenie wizytówką sklepu

Sklep spożywczy czy to osiedlowy czy lokalny hipermarket to wizytówka oraz miejsce, które stanowi dla ludzi jeden z codziennych przystanków. Niezapewnienie klientom należytego dostępu do wymaganych produktów skutkuje szukaniem przez nich lepszego miejsca gdzie indziej. W efekcie miesięczna sprzedaż idzie w dół. Odpowiednie rozszerzenie asortymentu sklepu o profesjonalne sprzęty chłodnicze oraz ekspozycyjne w prosty sposób może zwiększyć obroty już kilka dni po instalacji.